Dreamland Colruyt

Agile een realiteit maken voor Dreamland.

Wat we hebben gedaan

De klant

Dreamland, dat deel uitmaakt van de Colruyt Group, wil kinderen en hun ouders, grootouders, familie en vrienden inspireren om te spelen en samen plezier te maken. Dreamland heeft een enorm productassortiment, zowel online als in de winkels, dat helemaal in het teken staat van familieplezier. Naast speelgoed voor binnen en buiten, wordt er ook tuin- en kampeeruitrusting aangeboden, maar ook een gevarieerd aanbod aan spelletjes en multimedia, schoolbenodigdheden, boeken, meubilair en zelfs tickets voor pretparken. Kortom, het is een bloeiend bedrijf boordevol potentieel!

De case

Dreamland en de Colruyt Group zijn erg grote organisaties met een heel divers en complex arsenaal aan processen en systemen. Pàu werd ingeschakeld om de ontwikkeling van functionaliteiten voor de Dreamland-website te ondersteunen. Op het vlak van marketingcommunicatie vormde Pàu een brug tussen het bedrijf en het team dat instond voor de creatie van de webcontent. Een Product Owner bestudeerde de vereisten, budgetten en bedrijfsnoden zorgvuldig, structureerde ze vervolgens en communiceerde met de ontwikkelingsteams.

De Scrum Master van Pàu zorgde voor de coördinatie, controle en filtering van alle marketingverzoeken. Het was van cruciaal belang om te werken op een manier die in overeenstemming was met de budgetten en middelen. Pàu boog zich ook over de technische ondersteuning voor de Dreamland-website. Gezien de omvang van de bedrijven en de uitdagingen die dat met zich meebrengt, was dit lang geen sinecure. Toch slaagde Pàu er wonderwel in.

Onze belangrijkste taak bestond erin toe te zien op de Agile-ontwikkeling. Op die manier is de releaseplanning duidelijk en kan het bedrijf de resultaten op het juiste moment raadplegen.

Een doeltreffend kantoorontwerp kan helpen om uiteenlopende denkniveaus te stimuleren dankzij een omgeving die beantwoordt aan de behoeften van de werknemers, wat op zijn beurt de betrokkenheid van de werknemers bevordert.

Pàu maakte de teams ook vertrouwd met de Kanban-methode voor taakverdeling. Kanban is een methode voor workflow management om diensten te definiëren, te beheren en te verbeteren. Kanban – wat ‘reclamebord’ betekent in het Japans – helpt het werk letterlijk te visualiseren, de efficiëntie te maximaliseren en voortdurend te verbeteren. Het begon in de productie, maar de methode werd nu ook overgenomen door Agile-softwareontwikkelingsteams. Dit specifieke team moest bovendien heel flexibel zijn, omdat het snel moest kunnen inpikken op nieuwe communicatieplannen.

De conclusie

De input van Pàu was van doorslaggevend belang voor de optimalisering van de bestaande workflows voor Dreamland en Colruyt. Het toonde aan dat je met de juiste ambitie en gedrevenheid om dingen te veranderen, heel ver kan komen. Pàu ontdekte vaak processen die niet langer op dezelfde manier konden verdergaan, en was niet bang om dat te zeggen. Omdat het nu eenmaal beter was voor het bedrijf. Soms is het op lange termijn doeltreffender om toekomstbestendig te denken dan om een snelle oplossing te vinden. De samenwerking tussen de verschillende teams werd aanzienlijk verbeterd. En iedereen ondervond het sneeuwbaleffect daarvan, want er kon meer werk worden verzet met dezelfde hoeveelheid middelen.

Blijf op de hoogte!
Schrijf u in voor onze nieuwsbrief om op de hoogte te blijven van het laatste nieuws!
Wij helpen de ideale digitale producten te bedenken, ontwerpen en bouwen voor een betere wereld!        
PEOPLE FIRST.
NEEM CONTACT OP MET THOMAS

Benieuwd naar meer?

Thomas en andere Pàu experten staan klaar om je te adviseren en al je vragen te beantwoorden.

Thomas
Contact
Pàu NV
BE 0834 918 887
Frankrijklei 115, 2000 Antwerpen
info@pàu.be
logo baanBrekendeWerkgever 2022