Multi Masters Group is een facility management speler die stevig weet te groeien in een stagnante sector. Digitalisering is een hoeksteen van dat succes.
Zo bieden ze steeds vaker totaaloplossingen aan, een transitie waarin digitaal een cruciale rol speelt.
Managing director Philip Paelinck en Anthony Iudicello, CEO van hun digitale partner Pàu, doen uit de doeken hoe digitalisering en business op elkaar inspelen. Multi Masters is een van de grootste facility management bedrijven van ons land. Hun 4500 mensen zorgen ervoor dat heel wat bedrijven vlot blijven draaien. Ze doen alles, van het schoonmaken van vliegtuigen en treinen tot het onderhouden van groenruimten. “We groeien sneller dan de markt en gaan daarmee tegen de stroom in”, stelt Paelinck. Zo ging de voorbije vier jaar de omzet van de Multi Masters Group van 140 miljoen euro naar 200 miljoen, een groei van bijna 50 procent. En dat tijdens een periode van economische onrust en pandemie. Het geheim? Dat Multi Masters een totaalpartner wordt. We willen een partner-in-life zijn voor onze klanten”, stelt Paelinck. We bundelen diensten en leveren bijvoorbeeld schoonmaakdiensten, ongediertebestrijding, bewaking, techniek én groenonderhoud aan één bedrijf. Onze klanten moeten zo niet naar vijf verschillende leveranciers bellen.
Digitalisering speelt een belangrijke rol in dat succesverhaal. Daarvoor steunt Multi Masters op het Antwerpse digital agency Pàu. “Digitaal wordt meer en meer een kernproces bij bedrijven”, stelt CEO Iudicello. “Om een digitale versnelling in goede banen te leiden, moet de connectie gemaakt worden met de business drivers.” Voor Multi Masters is die business driver dat het bedrijf een ‘partner-in-life’ wordt van haar klanten. Eén van de speerpunten van hun digitale transformatie is de uitbouw van een klantenplatform. “Het verankeren van de klantenrelatie staat centraal”, stelt Iudicello. “Klanten verwachten dat alle documenten of informatie één klik van hen verwijderd zijn. Met dit platform kunnen ze dat nu. Dit soort platform bestaat nog niet in onze sector”, besluit Paelinck. “We haalden inspiratie uit bankenapps, die al lang over meer gaan dan geld overschrijven. Het zijn multifunctionele platformen die je leven vereenvoudigen. We leveren geen losse diensten, we creëren waarde.
Green Masters biedt verschillende tuiniersdiensten aan in de B2B industrie. Hun interne processen moesten efficiënter worden met minder papierwerk en real-time project tracking. De nieuwe APP maakt snelle en duidelijke communicatie mogelijk tussen de hoveniers, klanten en backoffice.